dimarts, 8 de juliol del 2008

Triatló Olímpic de Pont de Suert

Diuen que quan estàs en estat de gràcia, s'ha d'aprofitar!!!


Amb en Batis i el company del CN Vic-Etb Arnau Bellapart, 3er classificat absolut.

Doncs jo no sé si ho estic; els companys em diuen que em veuen molt fort;

No sé si estic en el meu millor moment, ja que sempre t'és més fàcil pensar en el present, que recordar el passat.... si més no, quan les coses van bé!!!

Però, entre una cosa i una altra, junt amb l'autoconfiança que em genera veure que l'entreno dóna el seu fruit, doncs em fa decidir-me per competicions que inicialment no entraven en els meus plans, com és el cas del Triatló Olímpic de Pont de Suert.

Un Triatló dels que m'agraden, o sigui, amb la bici "durilla", d'aquelles que fan mal, i en definitiva, d'aquelles que quan estic en estat de gràcia, m'ajuden a recuperar posicions.

El fet de tenir una participació baixeta, uns 150 triatletes, també m'ajuda a pensar que la natació serà més neta, i per tant, que podré sortir un pél més a saco, per agafar una bona posició i nadar així més al meu rollo.

Sé que últimament, dins les meves possibilitats, nadant estic bastant bé.... i això s'ha d'aprofitar, que en el meu cas, costa déu i ajuda arribar a un estat decent en l'esport aquàtic.

Doncs amb tot això, vaig complir els més pronòstics, sortint a "matar-ho tot", rebent i repartint, i col·locant-me en el "grupet" inicial, d'uns 50 triatletes.
En la 2ª volta de 750m, em giro un momentet i observo que vaig tancant el grupet, que com us podeu imaginar, ja no és de 50, sinó que s'ha transformat en microgrupets.
Em costa seguir el ritme, però lluito per no perdre contacte ja que no és el mateix afrontar la bici en "tierra de nadie", que amb un bon grupet de bons tiradors i rellevistes.... que la veritat.... també costa de trobar!!!
Aconsegueixo no perdre contacte i surto de l'aigua amb un parcial de 27'28'', el 54 millor temps. He nadat bé, però no ha estat la millor natació que recordi. Últimament, en les triatlons que nadem amb neopré, no sé si degut a manies, o a factors desconeguts que no em deixen rendir com jo voldria, no acabo de trobar-me al 100% del que estic acostumat al nedar sense neopré. No sé si es tracta del fet d'anar massa comprimit dins el neopré, però les sensacions no són les mateixes, i els braços s'em carreguen molt abans!!
Tornant a la competició, faig la transició prou bé i abans d'emprendre el segment de ciclisme, observo que surt de l'aigua i em passa pel costat el company Batis. Ostres tu, amb la natació mig oblidada que té, i tansols li he tret 1 minutet escàs!! Quan un és un crack, ho és amb tots els sentits!!!!

Emprenc el segment de ciclisme sol, avistant a uns 200m 2 corredors que han sortit molt forts. Consegueixo agafar-los i tots 3 realitzem una bici molt i molt bona, remontant moltes posicions, agafant grupets davanters i despenjant-los de roda i compenssant-nos força bé tant en la pujada com en el descens. Finalitzo la bici amb el 11é millor parcial, amb 58'43''.
El Batis, amb tota la mala sort del món, sofreix una punxada en la roda quan estava a punt d'encarar l'últim bucle de pujada cap a Perbes. Es retira en el segment de ciclisme, quan ben segur que en l'últim segment hagués fet una remontada impressionant, marcant un dels millors parcials en la seva gran disciplina de l'atletisme. Llàstima campió!!

Pel que fa a mi, faig la 2ª transició i encaro els últims 10km de cursa a peu. Sé de la duresa del circuit, sobretot pel que es refereix als primers 5 quilòmetres, destacant la rampa en el quilòmetre 3 aproximadament. No és que vagi molt fi, però agafo un ritme prou bo dins les meves possibilitats i intento no buidar-me en l'anada de 5 quilòmetres, per a poder apretar en la tornada. En els primers 5 quilòmetres, m'avancen 2 corredors, un d'ells en Xavi Roca, germà d'en Roger Rocà. Sé que aquell ritme no és el meu i segueixo al meu rollo. En la tornada, poc a poc em vaig sentint millor, i apreto constantment. Sóc adelantat per 4 corredors, i jo aconsegueixo atrapar-ne a 2, finalitzant el 42é millor parcial, amb un temps de 46'36''.

En la general acabo en la posició 31, amb un crono final de 2h12'47''. Veure classificació completa.

Acabo satisfet, però no amb les mateixes sensacions que a Balaguer.

No sempre es pot estar al 100%!!!